ورود به سامانه املاک و اسکان

3 آذر 1402
0 دیدگاه
ورود به سامانه املاک و اسکان

سامانه املاک و اسکان توسط وزارت راه و شهرسازی راه‌اندازی شده‌است و در این سامانه تمامی سرپرستان، مالکان و مستاجران بایستی منازل خود را ثبت نمایند و در صورت عدم ثبت در این سامانه مشمول جریمه مالیات بر خانه های خالی خواهند شد.

با توجه به اعتقاد بسیاری از مردم یکی از راه‌های پس‌انداز کردن پول‌هایشان، خریداری خانه و زمین و فروش آن پس از چندین سال می‌باشد و این باعث شده‌است که در سالیان گذشته تعداد خانه‌های خالی افزایش پیدا کند و رهن و اجاره خانه‌ها نیز به همان نسبت افزایش یابد و فشار زیادی بر مستاجران وارد گردد. برای همین منظور دولت برای جلوگیری از این روند سامانه‌ای به نام سامانه املاک و اسکان راه‌اندازی نموده‌است تا با شناسایی خانه‌های خالی و در نظرگرفتن جریمه مالیاتی بر این خانه‌ها باعث گردد که مالکان، این خانه‌ها را در اختیار مستاجران قرار دهند و تا حدی جلوی افزایش رهن و اجاره خانه‌ها را بگیرند.

پس از راه اندازی این سامانه، دولت همه مالکان و مستاجران را موظف کرد تا با ورود به این سامانه تمامی املاک خود را به ثبت برسانند.

اما با توجه به اینکه ورود به سایت و ثبت نام در این سامانه روش مخصوص خود را دارد ما بر آن شدیم تا در این مقاله به توضیحات این ثبت نام بپردازیم برای این منظور تا پایان مقاله همراه ما باشید.

 

مراحل ثبت اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان:

چگونه در سامانه املاک و اسکان ثبت نام کنیم؟

1. مراجعه به سایت املاک و اسکان

برای ورود به سامانه ابتدا شما بایستی به سایت املاک و اسکان به آدرس amlak.mrud.ir مراجعه نموده و سپس با وارد کردن شماره همراه و کد ملی وارد سامانه شوید. در این مرحله باید دقت کنید که شماره همراه حتما باید به نام خود فرد باشد.

2. نمایش اطلاعات املاک کاربر

پس از وارد کردن کد ملی و ورود به سامانه تمامی املاک متعلق به آن کد ملی نمایش داده می شود. درصورتیکه اطلاعات نمایش داده شده صحیح نباشد فرد باید گزینه (این ملک متعلق به من نیست) را ثبت نماید.

3. انتخاب نوع کاربری ملک

در این مرحله شما بایستی نوع کاربری ملک اعم از مسکونی، تجاری و اداری را انتخاب نمایید. اگر فرد مالک در ملک مورد نظر سکونت نداشته باشد بایستی گزینه (شخص دیگری در آن ساکن است) را انتخاب نماید.

4. ثبت اطلاعات زمین

کسانی که دارای زمین های ساخته نشده هستند نیز باید در این سامانه اطلاعات زمین خود را وارد نمایند. درصورتیکه اکلاکی را دارید که در این سامانه ثبت نشده است بایستی گزینه (افزودن ملک جدید) را انتخاب نموده و اطلاعات ملک خود را در سامانه به ثبت برسانند. درصورتیکه کاربر مستاجر و یا هر نوع سکونت دیگری همچون سکونت فرزندان را در ملک خود دارند باید اطلاعات ساکنان ملک را نیز در سامانه ثبت نمایند.

ارسال دیدگاه