خرید و فروش و رهن و اجاره آپارتمان در مشهد

31 مرداد 1401
0 دیدگاه
خرید و فروش و رهن و اجاره آپارتمان و خانه در مشهد

شما هم اگر قصد خرید آپارتمان یا رهن و اجاره آپارتمان در مشهد را دارید باید قبل از این کار یک سری نکات را در نظر داشته باشید و با استفاده از این نکات خانه و آپارتمان مورد نظر خود را از سایت تخصصی املاک مشهد ( ملک نو ) خریداری و یا اجاره کنید در این راه مشاورین ما به شما در انتخاب مناسب از ابتدا تا انتها همراه شما خواهند بود تا شما به هدف دلخواه خود دست یابید.

پس با ما همراه باشید و نکات این مقاله را می توانید بعد از مشاهده لیست آپارتمان ها مشاهده نمایید.

نکات خرید و فروش و رهن و اجاره آپارتمان و خانه در مشهد

کوچه :

 نکته اولی که شما باید در خرید و یا رهن و اجاره آپارتمان و خانه به آن دقت نمایید کوچه است که آن ساختمان یا خانه در آن قرار دارد در ابتدایی که شما یک آپارتمان را خریداری و یا رهن و اجاره می کنید نیاز است که وسایل خود را به خانه جدید خود منتقل کنید بنابراین کوچه ای که ساختمان شما در آن قرار دارد باید به اندازه کافی عریض باشد تا در انتقال اسباب ها شما مشکل خاصی نداشته باشید.

مورد دومی که در انتخاب کوچه باید در نظر داشته باشید جای مناسب برای پارک ماشین می باشد اگر آپارتمان شما در جای شلوغی قرار داشته باشد اگر آپارتمان شما دارای پارکینگ نباشد شاید در پیدا کردن جای پارک شما با مشکل رو به رو شوید و یا اینکه اگر مهمان زیاد داشته باشید مهمانان شما ممکن است با این مشکل رو به رو شوند . حال اگر فرض کنیم آپارتمان مورد نظر شما دارای پارکینگ اختصاصی باشد ممکن است در بعضی از موارد با پارک های ماشین هایی در مقابل پارکینگ خود باشید و موجب آزار و اذیت شما گردند. بنابراین در انتخاب آپارتمان باید دقت زیادی نسبت به کوچه ای که آپارتمان در آن قرار دارد داشت.

همسایه ها : 

نکته دومی که در خرید و فروش و رهن و اجاره آپارتمان یا خانه باید دقت کنید همسایه هایی هستند که در مجاورت یک خانه ویلایی زندگی می کنند و یا همسایه هایی که ساکن در یک آپارتمان هستند این مورد یکی از مهمترین مواردی است که در خرید و یا رهن و اجاره آپارتمان شما باید دقت کافی را داشته باشید.

اما از کجا تشخیص دهیم که آپارتمان یا خانه ای که قصد خرید آن را داریم دارای همسایه های خوبی می باشد یکی از راه حل هایی که می توان تشخیص داد که همسایه های یک خانه و یا آپارتمان همسایه های خوبی هستند این است که مستقیما از همسایه ها سوال شود در این پرس و جو ها شما می توانید اطلاعات خیلی خوبی از همسایه های یک آپارتمان یا خانه را کسب نمایید. یکی دیگر از راه حل هایی که می توانید در بررسی همسایه های یک آپارتمان اطلاع کسب نمایید بازدید به دفعات از آپارتمان در زمان های مختلف است در این بازدید ها شما می توانید از وجود سر و صدا یا کار های خاصی که از برخی از همسایه های آپارتمان ممکن است رخ دهد آگاهی یابید اما این راه در بسیاری از موارد عملی نیست چون ممکن است باعث آزار مالک یا آژانس های مسکن شود اما شما می توانید با یک بار بازدیدی که از آپارتمان انجام می دهید با دقت بیشتری عکس العمل های همسایه ها را زیر نظر داشته باشید و تمیزی پله ها و راهرو های آپارتمان و نکات دیگری در آپارتمان شما را راهنمایی خواهند کرد که همسایه های ملکی که شما قصد خرید و یا رهن و اجاره آن را دارید چه شخصیت هایی ممکن است باشند.

آرامش و آسایش : 

اگر شما هم فردی آرامش طلب هستید و قصد دارید که بعد از گذراندن یک روز خسته کننده در خانه و آپارتمان خود آرامش داشته باشید پس باید به این نکته خیلی مهم دقت نمایید و آپارتمان و خانه ای که قصد خرید و یا رهن و اجاره آن را دارید با توجه به نکات قبل در محله ای آرام و با همسایه های خوب قرار داشته باشد.

با توجه به این نکته شما باید از خریداری و یا اجاره آپارتمان و خانه در مرکز شهر خودداری نمایید چون به احتمال بسیار زیاد شلوغی های مرکز شهر باعث آزار و اذیت شما خواهد شد و یا اینکه آپارتمان و خانه خود را در کنار مراکزی همچون مدرسه، بیمارستان، فروشگاه های خرید و … انتخاب کنید شلوغی ها و سر و صدا های این مراکز باعث اذیت شما خواهند شد.

دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی :

 یکی از نکاتی که برای کسانی که دارای وسایل شخصی نیستند دسترسی به ایستگاه های تاکسی، اتوبوس و مترو می باشد این نکته می تواند برای افرادی که دارای وسایل شخصی نیز نیستند اهمیت داشته باشد زیرا این افراد نیز ممکن است به دلایل مختلفی نظیر شلوغی خیابان ها و یا ترافیک از وسایل عمومی برای رفت و آمد خود استفاده کنند لذا این نکته می تواند نکته مهمی در خرید و یا رهن و اجاره آپارتمان و خانه قلمداد گردد.

امکانات رفاهی :

در خرید و فروش و رهن و اجاره آپارتمان و خانه یکی از عوامل دیگری که برای بسیاری از افراد اهمیت دارد دسترسی به امکانات رفاهی می باشد اینکه جایی که شما زندگی می کنید تا چه میزانی به امکاناتی نظیر نانوایی ها، سوپر مارکت ها و مکان هایی که ممکن است برای برخی از افراد اهمیت بیشتری داشته باشد نزدیک می باشد.

بررسی وضعیت ساختمان

عرض ورودی و راهرو ها : 

شما پس از اینکه یک آپارتمان یا خانه را خریداری می کنید در قدم اول نیاز دارید که وسایل خود را به داخل آپارتمان یا خانه خود منتقل کنید برای همین نیاز است که شما عرض ورودی و راهرو ها و ارتفاع سقف را بررسی نمایید که از نظر انتقال وسایل بزرگ خود به درون خانه با مشکلی رو به رو نشوید.

تعداد و نحوه قرارگیری واحد های آپارتمان : 

یکی از عواملی که در خرید و فروش و رهن و اجاره آپارتمان مورد توجه قرار می گیرد تعداد واحد های هر طبقه می باشد هر چه تعداد واحد های هر طبقه کمتر باشد موجب می شود که در طبقه سر و صدای کمتری بوجود آید و بهداشت محیطی بیشتری در طبقه وجود داشته باشد همچنین در آپارتمان ها واحد هایی که درب های آن ها رو به روی هم باز می شوند طرفداران کمتری دارند.

وضعیت ایمنی ساختمان :

 در بررسی ایمنی ساختمانی که کار ساخت آن به پایان نرسیده است شما کار سختی در پیش ندارید ولی در بسیاری از موارد شما نیاز به خرید و یا رهن و اجاره آپارتمانی دارید که کار ساخت آن به پایان رسیده است در اینجا شما برای اطمینان از ایمنی ساختمان باید یک کارشناس با خود همراه داشته باشید که این کارشناس یک سری سوالات را از مالک ساختمان بپرسد در اینجا راهی دیگر به جز اعتماد به حرف های مالک را ندارید.

راه هایی دیگری که می توانید برای اطمینان از ایمنی ساختمان از آن بهره بگیرید بررسی نقشه ساختمان و تعداد ستون هایی که در طبقات وجود دارد و تعداد ستون هایی که در پارکینگ قرار دارند تا حدودی از ایمنی ساختمان اطلاع یابید.

حفظ حریم خصوصی : 

یکی از عواملی که در خرید و فروش و رهن و اجاره آپارتمان و خانه باید به آن توجه داشته باشید حریم خصوصی آپارتمان و خانه می باشد در این رابطه مشرف نبودن در های ورودی و استفاده از پنجره های دو جداره و دیوار های عایق می تواند باعث حفظ حریم خصوصی شود.

پارکینگ :

در انتخاب آپارتمان یکی از عوامی که می تواند مهم باشد داشتن پارکینگ اختصاصی برای ساختمان می باشد در این خصوص داشتن پارکینگ مسقف نسبت به روباز اهمیت بیشتری دارد به دلیل اینکه پارکینگ مسقف اتومبیل شما را از آفتاب، باران و برف حفظ می نماید.

در ساختمان ها پارکینگ هایی که دارای شیب کمتری می باشند بهتر هستند برخی از ساختمان ها برای مهمانان نیز جای پارک دارند که این یک مزیت محسوب می گردد.

کنتور ها :

برای خرید و فروش و رهن و اجاره آپارتمان باید از مجاز بودن کنتور های آب، برق و گاز اطلاع یابید و اگر کنتور ها جدا نبود با توجه به هزینه های تصاعدی انرژی ها نسبت به خریداری یا اجاره آپارتمان خودداری نمایید.

شارژ ماهیانه :

در این قسمت شارژ  ماهیانه کمتر امتیاز محسوب نمی گردد بلکه باید شارژ ماهیانه به گونه ای تعریف گردد که بتواند نیاز های ساختمان را برطرف کند تا افراد داخل آپارتمان با مشکلی رو به رو نگردند.

بهترین طبقات در آپارتمان : 

برای خریداری و یا رهن و اجاره آپارتمان و خانه طبقات اول و طبقا آخر مناسب نیستند و طبقات میانی برای انتخاب مناسب تر می باشد به دلیل اینکه طبقات اول دارای رفت و آمد های بیشتری هستند و از امنیت کمتری برخوردار می باشند طبقات آخر نیز در برابر سرما و گرما آسیب پذیر تر می باشند و همچنین زمانیکه آسانسور به هر دلیلی خراب باشد و یا برق برود ساکنین طبقات بالا باید تعداد پله های بیشتری را طی نمایند.

نکاتی که درباره داخل ساختمان باید به آن توجه کرد

آشپزخانه :

یکی از نکاتی که بیشتر خانم های خانه دار باید در خرید و فروش و یا رهن و اجاره آپارتمان و خانه باید به آن توجه کنند نورگیر بودن ساختمان می باشد به دلیل اینکه خانم های خانه دار ممکن است زمان زیادی را در آشپزخانه به سر ببرند نورگیر بودن ساختمان به آن ها احساس بهتری می دهد.

همچنین در هنگام بازدید از آپارتمان یا خانه باید به اتصالات سینک ظرف شویی، ماشین لباسشویی، اجاق گاز، پکیج یا آبگرمکن کاملا دقت نمایید تا در زمان نصب این وسایل دچار مشکل نشوید. 

سیستم سرمایش و گرمایش : 

یکی از نکات اقتصادی که در هنگام بازدید از یک ملک برای خرید و یا اجاره باید به آن توجه داشته باشید نوع سیستم سرمایش و گرمایشی است که در آپارتمان مورد استفاده قرار می گیرد اگر شما در شهری زندگی می کنید که تعرفه های انرژی برق در آنجا بالا می باشد در فصل های سرد و گرم سال با هزینه های بالایی رو به رو خواهید بود لذا باید به این مورد در انتخاب دقت بیشتری نمود.

همچنین اگر سیستم گرمایشی ساختمان بخاری و سیستم سرمایشی آن کولر آبی می باشد باید از مناسب بودن و باز بودن مجاری آن اطمینان حاصل نمایید.

نور گیر بودن ملک :

 یکی از نکات دیگری که باید در خرید آپارتمان و خانه یا رهن و اجاره آن در نظر داشت میزان نور گیر بودن ملک است مناسب بودن نور خانه می تواند برروی روحیه ی افراد خانواده تاثیر مثبت داشته باشد.

از مزیت های دیگری که می توان برای نور کافی آپارتمان به آن توجه داشت مواردی همچون زیبایی که نور به خانه و آپارتمان می بخشد و همچنین صرفه جویی در مصرف برق را اشاره داشت.

برای اطلاع از نور گیر بودن آپارتمان بهتر است یک بار در هنگام ظهر و یک بار هم در هنگام غروب از آپارتمان بازدید نمایید اما در حالت کلی می توان گفت که آپارتمان های جنوبی بهترین آپارتمان ها از جهت نورگیر بودن می باشند و پس از آن آپارتمان های شمالی قرار دارند.

یکی از راه حل های دیگری که می توانید از نور گیر بودن آپارتمان اطلاع یابید پرس و جو و مشورت با مشاورین املاک می باشد.

بالکن : 

نکته دیگری که در خرید و فروش و رهن و اجاره آپارتمان و خانه باید به آن توجه کنید وجود و محل بالکن می باشد اگر محل بالکن در کنار آشپزخانه باشد محل مناسبی برای پخت و پز می باشد همچنین این محل می تواند به عنوان مکانی برای پرورش گل و گیاه و یا انباری کوچکی برای آپارتمان مورد استفاده قرار گیرد.

دیوارپوش ها :

 جنس، رنگ و کیفیت دیوارپوش ها یکی از نکاتی می باشد که شما باد در هنگان خرید یا اجاره آپارتمان و خانه به آن توجه داشته باشید در این دوره دیوارپوش هایی که قابلیت شست و شو نداشته باشند در بین افراد از محبوبیت کمتری برخوردارند لذا قبل از خرید و اجاره باید به دیوارپوش ها دقت کرد تا بعد از آن مجبور به هزینه کردن جهت تعویض و تغییر دیوارپوش ها نباشید.

ارسال دیدگاه